A Satisfyer mára világszerte ismert név lett a szexuális játékszerek piacán. Népszerűsége annak köszönhető, hogy innovatív technológiákkal, modern dizájnnal és elérhető áron kínál csúcsminőségű termékeket a legkülönfélébb igények kielégítésére.

A Satisfyer Márka Története
A Satisfyer története 2016-ban indul, viszont tekerjünk egy kicsit még előrébb. A márkát birtokló Német cégcsoport, a Triple A Internetshops GmbH 2003-ban alakult, bár itt még közel sem beszélhetünk Satisfyer-ről. Az EIS GmbH pedig 2006-ban jött létre, mint kapcsolódó vállalat, ami az erotikus áruk online-áruháza és márkatermelője lett.
A száraz infókból igazából ennyi, mert itt történik egy hatalmas ugrás és vissza is térünk 2016-ra. A semmiből megjelenik a Satisfyer márkanév az első termékkel, a Pro 2-vel. Érdekesség, hogy 2016 előttről nem igazán találni termék-fejlesztési forrást. Nincs adat arról, hogy a saját “Air-Pulse” technológiájuk fejlesztése mikor és hogyan kezdődött. A Satisfyer csak úgy a semmiből jött, majd vitt mindent.
A filozófia egyszerű volt, a szexuális jólét (“sexual wellness”) mindenkié – nem csak egy adott nemé vagy szituációé.

Az “Air-Pulse” Technológia
A Satisfyer saját “Air-Pulse” technológiája amit a Pro 2-ben mutattak be hamar beindította a cég szekerét.
“A Satisfyer forradalmi technológiája, a nyomáshullám-stimuláció, egyedi megközelítést kínál a csikló stimulációjához. A hagyományos vibrátoroktól eltérően a Satisfyer készülékei levegőhullámokat hoznak létre, amelyek pulzáló hatást keltenek a csiklón. Ez a technológia a stimulációt anélkül biztosítja, hogy közvetlen érintés történne, ami lehetővé teszi a különböző intenzitású élmények kipróbálását.”
Az idáig csak prémium szegmensben elérhető léghullámos technológiát (Khm, Womanizer, de erről még lesz szó!) elhozta egy elérhetőbb árkategóriába. A cél egyszerű volt. Prémium érzetű termékeket juttatni szélesebb felhasználókörnek. A Pro 2 hamar “legkelendőbb” és “ikonikus” darabként vált ismertté és viszonylag rövid idő leforgása alatt több, mint 100 országba került el a Satisfyer neve és annak termékei.
A sikerben a csomagolás is közrejátszott. Az elején aki emlékszik, a Satisfyer szintén olcsóbb, papírcsomagolásban jelent meg. A mostanihoz képest elég “amatőrnek” tűnő körítéssel, így ezzel a neten fellelhető állítással kicsit vitatkoznánk. Viszont tény, hogy a csomagolás váltástól számítva a céghez tartozik a prémium szegmenst idéző, minőségi csomagolás.
A siker kulcsa még mindig nem csak ennyiben rejlik, hisz még ott van a szexuális jóllét és a nők örömének fókuszba helyezése – egy korábban férfi-központú piacon (Nem ismerős ez egy kicsit a Lelo történelméből?).

Több, mint 200 termék
A Satisfyer beletenyerelt és több, mint 100 országban van jelen több, mint 200 különféle termékkel. Természetesen a legismertebbek közé a Pro 2 és különböző utódmodelljei tartoznak, például a Pro 3, vagy éppen az “olcsósított” Number One. De itt nem áll meg a buli! Hisz ott a Curvy sorozat, mely a léghullámos, nyomáshullám technológián túl applikációs vezérlést is kaptak. Az okostelefonnal együttműködve új, különleges és interaktív élményt nyújtanak.
Ne feledkezzünk meg a férfiakról sem! Talán az egész cég legismertebb férfi kiegészítője a Satisfyer Men One (amit egyébként mi is teszteltünk), ami intenzív élményt kínál a belső textúrák és a vákuumhatás kombinációjával.
Hosszasan lehetne sorolni a különböző termékeket, hisz a márka az összes szegmensben benne van. Van saját üvegdildója, anál dugója, análgyöngye, mindenféle vibrátora, sőt, menstruációs kelyhe is. Egy dolog viszont rettenetesen szemet szúrt. Nagyon sok olyan eszköz található a Satisfyer neve alatt, ami mintha ismerős lenne máshonnan. Persze nem tisztünk vádaskodni, de mondjuk a Satisfyer Curvy Trinity és a Womanizer OG igen hasonlóak. Picit ha továbbmegyünk akkor az “Air-Pulse” technológiát is mintha láttuk volna a Womanizernél is.

Perek tömkelege
Ahogy a törpök élete sem csak játék és mese, úgy a Satisfyer útja sem volt kihívásmentes. 2016-ban a megjelenéskor a Womanizer az “Air-Pulse” technológiát felettébb ismerősnek találta, hisz a 2014-ben debütált W100 termékük egy kísértetiesen hasonló, saját szabadalmat használt, a “Womanizer Pleasure Air Techology-t” (röviden: PAT).
Ezt a Satisfyer inkább marketing célú vitának állította be. 2019-ben az EIS Inc. pert indított a WOW Tech Groul (a Womanizer mögött álló cég) és társai ellen, állítva, hogy versenytársaik hamis állításokkal járnak el. A vitás kérdés 2023-ban dőlt véglegesen el, amikor a Womanizer mögött álló WOW Cechnek sikerült 12,8 millió dollár-t szereznie peres eljárásban az EIS-sel szemben. A bíróság ekkor megállapította, hogy az EIS termékek (Satisfyer) bizonyos szabadalmi követeléseket megsértettek.
A cég tulajdonosa, az EIS GmbH több országban is szabadalmi pert folytatott a versenytársakkal, ebből néhányat nem túl sikeresen. Például Ausztráliában a LELO-val szemben egy perben az ausztrál szövetségi bíróság érvénytelenítette az EIS egyik szabadalmát, mert az túl általánosnak bizonyult. Nos, így lehet elbukni egy szabadalmat.

Etikai háttér
Nem titok, régen sokat olvastunk külföldi véleményvezéreket és tesztelőket. Többeknél feltűnt, hogy nem foglalkoznak Satisfyer termékekkel. Most egy valakit emelnénk ki, Dangerous Lily-t akinek a blogja ihletként szolgált számunkra. Lily kiemeli a 2016-os Pro 2 kapcsán, hogy bár maga a termék tényleg erős élményt ad, mégis problémásnak tartja, hogy a cég egy olyan technológiát mutatott be sajátjaként, ami már ez előtt is létezett (itt például a Womanizerre gondol). A Satisfyer egyik korai nyilatkozata a “Took the poorly designed Womanizer and Made it better” nála is kivágta a biztosítékot. Ez olyan vállalati magatartás, amelyet ő – mint feminista/pozitív szex eszköz kritikus – problémásnak tart: amikor egy márka úgy pozícionálja magát, hogy “mi jobbá tettük”, de közben a másik márka innovációját használta fel vagy vitatható módon alakította át.
A mi véleményünk az, hogy bár mi is látjuk, hogy vannak megkérdőjelezhető hasonlóságok a mai napig más cégek termékeivel és ez etikai szempontból tényleg kifogásolható. A legnagyobb probléma a női örömökre való támaszkodás és marketing célú felhasználása, miközben a cég hátterében mind átláthatóságban, mind etikai szempontokból vannak hiányosságok.
Ezzel szemben egy vezető cégről van szó, akinek termékei tényleg több, mint 100 országban jelen van és kis hazánk legkisebb “zug-szexshopjában” is ott van. Jelenleg, 2025-ben aki a felnőtt segédeszközök piacával barátkozik elsők között fog a márka termékeivel találkozni. Etikai szempontokból mi sem tartjuk helyesnek a cég bizonyos tetteit, viszont a termékei megkérdőjelezhetően ismertek és szinte mindenhol megtalálhatóak. Így, mint tesztelők, akik arra adták a fejüket, hogy a vásárlók döntését könnyítsék meg nem mehetünk el ezek a termékek mellett.
2024 és a Fun Factory
Szinte végigsöpört a szexuális piacon a hír, mikor 2024. Július 4-én az EIS GmbH bejelentette, hogy megvásárolta a Fun Factory teljes portfólióját, beleértve a termékeket, a szabadalmakat, dizájnokat és a márkanevet. Az ügylet 2024. október 1-jén lépett hatályba, és az EIS már elő is rendelt 15 millió euró értékben termékeket, hogy biztosítsa a zökkenőmentes elérhetőséget és megtarthassa a kizárólag németországi gyártást. Aggodalomra adhatott okot, hogy a Fun Factory hivatalos weboldala és ügyfélszolgálata 2024 szeptemberében leállt. Ez a probléma azóta orvosolva lett és ismét elérhető a weboldal az ügyfélszolgálattal együtt.
Összegzés
A Satisfyer márka története és fejlődése bár lenyűgözőnek hat, hogy hogyan válhat egy cég globálisan ismertté és népszerűvé rövid idő alatt.
Akár új vagy a szexuális játékszerek világában, akár tapasztalt felhasználó, a Satisfyer kínálatában mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb terméket, amely segíthet a személyes örömök megélésében és az önismeret mélyítésében.


